Intézményeink adatai

A Veszprémi Szakképzési Centrum Ipari Technikum 1949-ben alakult. Jelenleg tiszta profilú technikum, hat ágazatban (vegyipar, speciális jármű- és gépgyártás, informatika-távközlés, szociális, környezetvédelem, gépész), hét szakmát képzünk (vegyésztechnikus, műanyagfeldolgozó technikus, mechatronikai technikus, szoftverfejlesztő, -tesztelő, kisgyermekgondozó, és –nevelő, környezetvédelmi technikus, valamint gépgyártás-technológiai technikus). Mintegy 900 tanuló járt ide. A kompetenciaméréseken évek óta csak 4-5 szignifikánsan jobb eredményt elérő technikum van nálunk. Az iskola érettségi átlaga a 3,6-ot rendszeresen meghaladja, szakmai vizsgáknál jellemzően 4,00 feletti osztályátlagok születnek. A különböző országos tanulmányi versenyeken az elmúlt 10 évben diákjaink több mint harminc első helyezést szereztek. Mindezek alapján Veszprém megye legsikeresebb szakképző intézménye vagyunk. Ezek az eredmények köszönhetőek a motivált, és innovációra nyitott oktatóknak. A magas színvonalú szakmai oktatáshoz rendelkezésre állnak olyan eszközök, mellyel megvalósítható a 21. századi szakképzés. De a legfontosabb, hogy a diákok szeretnek idejárni.

A VSZC Jendrassik - Venesz Technikum 2000. augusztus 1-től a korábbi Jendrassik György Középiskola és Szakiskola, valamint a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Szakközépiskola és Szakiskola összevonásával jött létre. Az ily módon létrehozott iskola - megőrizve az elődintézmények jellegét - a megye területén meghatározó szerepet tölt be a szakközépiskolai és szakiskolai képzésben. Rendelkezve a korszerű oktatáshoz szükséges tárgyi és személyi feltételekkel, a szakmák széleskörű választékát kínáljuk a tanulók számára. Az 1993-as közoktatási törvény nyomán módosult a középfokú oktatásmeghatározása. A már lezajlott és a még várható változások miatt összetettebbé vált az iskolaszerkezet. Ennek megfelelően a mi intézményünk is többféle profilt és különböző időtartamú képzési formákat nyújt a tanulók számára. Így a diákoknak lehetősége nyílik akár a 10. osztályos végzettség és a ráépülő szakképesítések megszerzésére, akár az érettségi vizsga letételére, valamint a ráépülő szakképzésben történő részvételre. Ezért az iskolán belül is számos továbbhaladási és választási lehetősége van diákjainknak. Bízunk abban, hogy tanulóink számára biztosítva az átjárhatóságot, a későbbi korrekciót, mindenki megtalálja iskolánkon belül a helyét. Célunk, hogy a végzett tanulók biztos elméleti és gyakorlati tudással rendelkezzenek, amely növeli elhelyezkedési vagy továbbtanulási esélyeiket. Reméljük, hogy e tájékoztatóval segítséget nyújthatunk a pályaválasztáshoz, és minél többen választanak bennünket.

A Veszprémi SZC Öveges József Technikum és Kollégium szakmai képzést nyújt diákjainak. Fő területeink: informatika, elektronika, épületgépészet, kereskedelem, szállítmányozás. Célunk, hogy a végzett tanulók biztos elméleti és gyakorlati tudással rendelkezzenek, amely növeli elhelyezkedési és továbbtanulási esélyeiket. Ennek érdekében a környező cégekkel szoros együttműködést alakítottunk ki. Szívesen veszünk részt szakmai, oktatásfejlesztési programokban. Iskolánkban meghatározó a barátságos légkör. Tanulói létszámunk ember léptékű, de ez kevés volna, ha tanáraink hozzáállása és munkája nem igazolná ezt. Komolyan gondoljuk, az a feladatunk, hogy a hozzánk ékező diákokat tudásban és neveltségben fejlesszük. Ezzel öntünk életet jó eszközparkunkba. Iskolánk meghatározó szerepet tölt be az országos diszlexiás képzésben. Győrtől Kecskemétig járnak hozzánk speciális képzést igénylő tanulók is. A távolról érkezőket otthonos kollégiumban várjuk és igyekszünk pótolni a családias légkört.

A Veszprémi SzC „SÉF” Vendéglátás-Turizmus Technikum és Szakképző Iskola a Veszprémi Szakképzési Centrum tagintézményeként állami fenntartásban 2016. szeptember 1-től folytatja tevékenységét. Ezt megelőzően iskolánk - 2000. szeptember 1-től egészen a Veszprémi Szakképzési Centrumhoz történő csatlakozásig - mint magánintézmény működött. Ez a tény annyiban határozza meg jelenünket, hogy a magánintézményekre jellemző lendületességet, ügyfélközpontúságot, tettrekészséget, a változásokhoz, különleges helyzetekhez való alkalmazkodás képességét, a szabad iskolairányításnak köszönhetően kialakított pedagógiai jó gyakorlatainkat, szervezeti kultúránkat az új rendszerben is sikerült megőriznünk. Ennek köszönhetően a diákok valóban csapattagnak érezhetik magukat, így belátják, a sikerhez ugyanannyira van szükség rájuk, mint amennyire az oktatókra, és fordítva. Mivel Veszprém megye a Balaton közelsége révén a turizmus szempontjából frekventált terület, amelynek szüksége van a jól képzett szakemberekre, az iskola képzési palettáját úgy alakítottuk ki, hogy a megye vendéglátóipari és turisztikai vállalkozásainak munkaerőigényét kiszolgálja. Iskolánkból szakmájuk iránt elhivatott, idegen nyelveket beszélő cukrász, szakács, panziós-fogadós, pincér-vendégtéri szakember, cukrász szaktechnikus, szakács szaktechnikus, turisztikai technikus, vendégtéri szaktechnikus szakképesítéssel rendelkező fiatalok kerülnek ki. Büszkék vagyunk arra, hogy az intézményről egyre inkább elmondható, hogy országos beiskolázású, valamint határon túli magyar honfitársaink is előnybe részesítik a képzéseket. Mindezek alátámasztják az iskola jelentőségét mind a város mind a megye, sőt az ország és a határon túli magyar lakta területek szempontjából egyaránt.

Tanulóink technikumi és szakképző iskolai képzéskínálatunkból választhatnak szociális, egészségügy, informatika és távközlés, gépészet, rendészet és közszolgálat, turizmus-vendéglátás, valamint élelmiszeripar területeken. A térség munkaerő-piaci igényeinek megfelelően – a szakképzési feladatok mellett – részt vállalunk az érettségire való felkészítésben, továbbá a felnőttoktatásban is. Biztosítjuk tanulóink számára a toleráns, empatikus légkört, a kulturált, esztétikus környezetet, az interaktív ismeretszerzés lehetőségét, a színvonalas műhelymunkákat, a megmérettetést különféle szakmai versenyeken, a szabadidő hasznos eltöltésének, a kollégiumi ellátást, a diákétkeztetést. Célunk, hogy segítsük a diákjainkat a mindennapi tevékenységeik mellett abban, hogy elegendő energiát, inspirációt kapjanak az élet kihívásaihoz, kritikus, értő, gondolkodó, egészséges és boldog emberekké váljanak.