GINOP – 6.2.3-17

Tevékenységek bemutatása

A cselekvési tervben vállalt tevékenységek bemutatása

A GINOP-6.2.3-17-2017-00001 számú, ,,A Veszprémi Szakképzési Centrum szakképzési intézményrendszerének átfogó fejlesztése” című pályázatához kapcsolódóan a Pályázati felhívásban megfogalmazott kötelezettségének megfelelően 300 fővel tanulói csoportokat alakítottunk ki. A tanulói csoportokba azon tanulókat vontuk be, akik az iskolai lemorzsolódással leginkább veszélyeztetettek.

  1. A tanulók kiválasztásánál a következő tényezőket vettük figyelembe:
    1. hátrányos helyzetű, vagy halmozottan hátrányos helyzetű tanuló;
    2. veszélyeztetett tanuló;
    3. SNI-s vagy BTM-s tanuló;
    4. lemaradó, tanulási kudarccal rendelkező tanuló;
    5. a 9. osztályosok bemeneti mérésénél alacsony teljesítményt elért tanuló.

A Centrumhoz tartozó tagintézményekben a tanulócsoportokat 2018.10.10-ével hoztuk létre. Majd 2018.10.15-én a tanulócsoportok megkezdték a tevékenységüket. A pályázati dokumentumokban (költségvetés, Megvalósíthatósági Tanulmány) vállalt tevékenységeket a cselekvési tervben leírtaknak megfelelően indítottuk el. Tagintézményenként ezek a következők:

TagintézményTevékenységTanulócsoportLétszám
Veszprémi SZC Ipari SzakgimnáziumaBTMN-es fejlesztő foglalkozás (alapkompetencia fejlesztés)1. csoport14 fő
Különböző témájú szakkörök (alapkompetencia fejlesztés)2. csoport10 fő
Veszprémi SZC
Jendrassik-Venesz Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Alapképesség fejlesztő foglalkozások tartása1-3. csoport44 fő
Digitális kompetencia fejlesztése LEGO robot alkalmazásával2. csoport15 fő
Sportkör tartása2. csoport15 fő
Színház-múzeumpedagógiai foglalkozások tartása1-3. csoportok44 fő
Veszprémi SZC Öveges József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és KollégiumaA lemorzsolódással veszélyeztetettek számára tanulási módszertanok tartása1. csoport10 fő
Drámapedagógiai foglakozás szervezése2. csoport10 fő
Kompetenciafejlesztő tankörök tartása3. csoport10 fő
Digitális kompetenciafejlesztés4. csoport10 fő
Sportfoglalkozások5. csoport10 fő
Háztartási ismeretek tartása6. csoport10 fő

Veszprémi SZC Gönczy Pál Szakközépiskolája és Szakiskolája

Sport, egészségmegőrző programok tartása1-2. csoport20 fő
Színházlátogatás1-2. csoport20 fő
Fejlesztő foglalkozások tartása1-2. csoport20 fő
Egészségnap1-2. csoport20 fő
Veszprémi SZC Közgazdasági és Közigazgatási SzakgimnáziumaFelzárkóztató foglalkozások tartása1-3. csoport44 fő
Szakmai kirándulás/pályaorientáció1-3. csoport44 fő
Szakmaorientációs programok tartása1-3. csoport44 fő
Veszprémi SZC Táncsics Mihály Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és KollégiumaDigitális kompetenciafejlesztés1. csoport11 fő
Egészség délután1. csoport11 fő
Kompetenciafejlesztő foglalkozás2. csoport9 fő
Veszprémi SZC „SÉF” Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnáziuma és SzakközépiskolájaTanulók számára példakép, jövőkép programok1-3. csoport44 fő
Tanulók pályaorientációjának javítása, motiváció fejlesztése1-3. csoport44 fő
Tanulók iskolai kötődését erősítő programok, egyéni igényekhez kidolgozott korrepetálás1-3. csoport44 fő
Tanulók digitális kompetencia fejlesztése1-3. csoport44 fő
Veszprémi SZC Szent-Györgyi Albert Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és KollégiumaKalandozás az egészségügy és a biztonság világában programok tartása roma tanulóink részvételével1-3. csoport44 fő
Színházlátogatás1-3. csoport44 fő
Színjátszás tartása1. csoport15 fő
Közösségi tér kialakítása /tanulás módszertan/2. csoport15 fő
Kompetenciafejlesztő tankörök tartása2. csoport15 fő
Roma mentor program3. csoport14 fő

Az egyes foglalkozások során a pedagógusok és a szakemberek arra törekszenek, hogy a tanulók olyan tanulási, kulturális, vagy sport élményhez jussanak, ami megerősíti őket abban, hogy a megkezdett képzési utat érdemes folytatni az iskolában.

Az iskolákban zajló tevékenységekről itt láthatnak képeket